lördag 5 juli 2008

Doften av nybäddad säng

Känner att jag är riktigt trött ikväll, men ska försöka mig på en kort summering av dagen ändå, innan den nybäddade sängen kallar. Även om det skulle vara trevligare och defenitivt mysigare om Peter vore hemma och delade den med mig, så är det aldrig fel med nytvättade lakan. Älskar doften av nybäddad säng. :-)

Idag har jag varit ganska seg, men ändå fått en del gjort. Vi började dagen med att kliva upp runt 8 då Amanda fixat fram frukosten till oss tjejer nere medans Peter skulle få sova ut uppe.
Vid 9.30 sprang Amanda upp till Nelly en sväng, medan de små tjejerna lekte maskerad med mammas skor och väskor.




Tjejerna lekte tillsammans riktigt bra så jag passade på att rensa upp bland Evillas kläder. Hon har fått så mycket nytt nu, men misstänkte att det fanns en hel del för litet där i eftersom hon aldrig hade nåt att ha på sig innan. Och mycket riktigt, en överfull Ica-kasse blev det som ska ut på försäljning på tradera nu, http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=1082862
förhoppningsvis redan imorgon. Men med tanke på hur seg jag varit med vagnen, som jag i och för sig hämtat inplastning och skrivit ut fraktsedel till idag, så kan det ju även dröja fram till oktober innan de dyker upp där. :-D

Efter åkturen till Midlanda så tog vi en tur förbi mormor för att stoppa i tjejerna lite lunch. Väl framme så visade det sig att mormor och Kjell inte hunnit hem än, vilket resulterade i denna position för Evilla och Olivia.



På andra sidan glaset satt nämligen Jenni och tittade ut. Gissa om hon blev glad sen när vi äntligen kom in! Kan ju även bero på allt hundgodis Olivia stoppade i henne. ;-)

Efter en fika, med även Elsy och Bosse som tittat förbi, skyndade vi oss en sväng på Ica Maxi innan vi åkte hemöver för middag, tacos, innan Peter åter igen skulle iväg på ett nattskift.

Har hunnit med en dusch, lite städning, en tvätt, godis, tv och lite mys med tjejerna nu på kvällskvisten också, men nu är det sängen som gäller för en tröttis som mig. Vet inte riktigt vad som händer imorrn, men hoppas på lite energi och effektivitet. Det skulle behövas. :-)

Inga kommentarer: