onsdag 22 oktober 2008

Hemmafixar

Vette tusan vad som tagit åt mig. Vill bara fixa och fixa hemma. Ute, inne och på balkongen. Inget lämnas ifred. Synd bara att plånboken säger stopp, men att planera kostar inget.

Köket har jag så snällt insett att det får vänta till våren. Och balkonen kan man ta i Maj-Juni nångång. Men vardagsrummet, hallen, badrummet och tjejernas rum ska jag pyssla med fram tills dess tror jag. Där är det inga kostsamma förändringar på g heller, utan mer än uppfräschning som gäller. En del tavlor ska bytas, lite ommöblering, städning av gamla grejer som inte behövs mer, lite nya blommor och sen ska färgen och de redan inköpta tapeterna upp. Tror det blir riktigt bra!

Sen så är det ju snart dax att ta fram allt julpynt och adventsljusstakar också och då blir det ju lite att fixa där med. :-)



1 kommentar:

Anonym sa...

Mmm, visst är det roligt att fixa. jag åker ju till Ullared imorrn, ska passa på att köpa en massa saker till hemmet och sen nästa helg när henke åker bort ska jag fixa och dona hemma. Förresten så kanske vår andra Ullaredsresa blir flyttad till den 7-9 december. Fixck tipset av stuguthyraren att INTE åka en fredag-lördag innan jul...måndagar är den absolut bästa dagen för att slippa tränsel och köer. Hoppas du kan hänga med!! //emma