måndag 1 september 2008

Flyg utan pilot?

Föbannade SAS! Klev upp 4.45 och gjorde mig klar för avgång 6.15 mot Kalmar. Började bli lite nervös när taxin ännu inte kommit och klockan började bli 5.40... Ringde flygtaxi och får veta att flyget är inställt. Men hallå! Jag måste ju ändå ut till flygplatsen för att få veta när jag får åka istället. Så fick slita upp Peter och Evilla som skjutsade ut mig till Midlanda, medans Amanda fick vara hemma med en sovande Olivia.
Väl framme får jag veta att flyget är inställt pga att det saknas piloter! Igen...Hur tänkte SAS där? Ett flyg som finns i tidtabellen, men inga piloter till det. Ja, det låter ju underbart! Eller. hur var det nu?
I vilket fall som helst är jag nu ombokad till 9.45 från Sundsvall med ankomst 17.50! Kul, eller hur? Nej, inte riktigt vad jag hade planerat.
Sitter här nu och försöker bli inbokad på sundsvallsflyg 9.05 för att sen flyga vidare till Ronneby med ankomst 12.00. Därifrån kan jag ju sen ta hyrbil till Kalmar och ändå hinna jobba en halvdag i alla fall. Problemet är bara att resebyrån inte öppnar förrän 8.30... Ska se om jag kan fixa det ändå. Återkommer med mer info när jag själv vet mer.

1 kommentar:

Anonym sa...

meeeen..vilket trassel..hoppas det löste sig! /emma