fredag 26 september 2008

Rapport

Liten rapport om gårdagen. Dagen började med att Amanda fick följa med på jobbet efter att ha varit vaken 5 gånger natten innan pga tandvärk. Fick tid hos tandläkaren 9, men innan det var jag tvungen att skylta om på jobbet och byta marknadsföring, resten av dagen fick bli VAB visade det sig efter besöket hos tandläkaren.
Väl inne hos tandis konstaterade man snabbt en kraftig infektion i den onda tanden, vilket ledde till att de fick borra upp tanden för att sen lägga in antibiotika direkt i tanden. Vi fick även en dunderkur med pencilin som hon ska äta nu i 10 dagar.

Efter detta var det dax att hämta upp Evilla på dagis och åka ner på vårdcentralen för en koll av hennes högerfot eftersom hon haltat sen i söndags. Där gjorde man inte mycket mer än att konstatera det vi redan visste, hon haltar och verkar ha ont. Vi ska komma tillbaka på måndag igen om hon fortfarande haltar, för då blir det röntgen.

Efter vårdcentralen blev det dagis igen för Evilla, medans jag och Amanda åt lunch på Bite Line med Emma http://emmzan80.blogg.se/, medans bedövningen fortfarande låg i lite eftersom hon skulle få lite ont igen när den släppte. Dock blev det aldrig så, som tur var. :-)
Efter lunch blev det vila innan det var dags att hämta på dagis vid 15.15 för att sen åka och hämta Peter på Ortviken.
När vi kom på dagis satt Evilla i knät på fröken och såg ledsen och låg ut. Fick veta att hon just ramlat vid rutschkanan, men tänkte inte så mycket på det, utan hon tog min hand och vi gick och packade ihop alla saker och gick sedan till bilen tillsammans med Olivia.
Hela vägen in till Ortviken var hon trött och låg. Hämtade upp Peter och hinner inte åka ånga meter innan hon kräks massor i bilen. Ringer direkt till dagis och får bekräftat att hon måste ha slagit huvudet, men att ingen riktigt sett när hon ramlat. Ringer sjukhuset, men innan de svarar är vi redan inne på akuten. Får bara vänta några minuter innan vi kommer in. Där blir det blodtryck, undersökning och samtal innan en hjärnskakning konstateras. Får välja om vi ska vara kvar över natten för observation eller om vi vill åka hem. Efter att ha diskuterat väljer vi att åka hem, med reservation att få komma tillbaka om vi märker minsta försämring.
Som tur är kvicknar hon till bra och blir inte sämre och idag har varit precis som vanligt.
En olycka som gick bra trots allt alltså.

Idag har jag på grund av gårdagen jobbat halvdag och vabbat efter lunch. Ikväll var jag som planerat iväg med alla saker till helgens bytardagar och nu väntar snart sängen. Imorgon ska jag stå där i tid för att komma över lite fynd. :-)





2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken dag ni hade igår! Tur att det gick bra ändå till slut.

Vi kanske ses imorgon? Jag ska också till Haga och hoppas på att fynda lite =)

Anonym sa...

Hallå

Nä min är inte den färgen, den är svart med turkos text. Hoppas du fyndar något...skulle du springa på en sån där tunn POP vindoverall kan du väl plinga mig? Ev köpa ut den åt mig?? Själv skajag hålla mig hemma eftersom att jag inte behöver nått speciellt egentligen ;-)