onsdag 24 september 2008

Löneknas

Blev inte alls som jag planerat idag. Planerna gick i kras när jag öppnade lönespecen som kom med posten idag. Har fått helt fel lön! Såg ganska snabbt vad felet låg någonstans. Jag hade ju inte fått ut nåt för tiden som jag varit på expansionen. Blev bara till att ringa till chefen som nu undersöker vad som hänt och om jag kommer få någon extra utbetalning eller om jag fint måste vänta till nästa lön. Lite surt när man redan räknat med pengarna redan. Men som tur är sitter vi inte på pottkanten för det eftersom Peter fick ut föräldrapenningen, som vi väntat på ett tag, igår.

Men lite av det som stod på listan har jag gjort i alla fall. Storhandling på ICA och en klipptid nästa vecka är i alla fall avbockade nu. Däremot får nog vinterjackan vänta tills traktamentet kommer in på kontot, vilket jag skulle tro bara tar ca 1 vecka till och det kan man ju leva med.

En till sak som jag inte gjort ännu, och som dessutom MÅSTE göras ikväll eller imorgon, är att märka sakerna inför bytesmarknaden. Har så mycket jag ska sälja, och det meste kommer hamna i prisklassen 5-20 kr, så man borde sätta igång så man får inte lite slantar i alla fall. Skulle ju vara nice om det gick så bra så att man fick ihop till en vinterjacka! ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, ja men den bilden gjorde kanske inte platsen rättvisa..men vi har inga kontor, vi sitter i kontorslandskap ;-)