måndag 8 september 2008

Lite dämpad

Så var det dax att återgå till vardagen idag igen var det tänkt.
Började med att gå på dagis med småtjejerna och sen skjutsade jag Amanda till skolan. Körde sen raka vägen till jobbet, men där slutade nog lite av den vardag jag var van vid innan sommaren och expansionen.
Blev möte nästan så snart jag kommit till jobbet. Fick veta att jag ska hjälpa service med att ta in lite kreditar resten av veckan för att sedan nästa vecka jobba med inventeringen. Fick även veta att jag behöver vara lite orolig för jobbet. Just nu är det lugnt, med framåt januari, februari kan det bli så att jag måste gå från jobbet pga arbetsbrist... Inte så kul att få veta, blev riktigt dämpad. Men som både cheferna ville att jag skulle veta så ville de verkligen ha kvar mig så jag skulle se till att plocka på mig alla arbetsuppgifter jag kunde, men samtidigt känns inte det heller varken bra eller tryggt. Men ännu tänker jag inte söka alltför aktivt, men ett litet extra vakande öga lär man ju ha på platsbanken och platsannonser nu. M

Annars var det ett ganska roligt jobb jag fick på service. Mycket kontakt med andra människor och lite detektivarbete. Jag trivdes i alla fall. :-)

Efter jobbet blev det bara till att skynda hem och hämta upp Amanda för ett besök hos tandläkaren. Hon hade fina tänder, men hade ett hål. Inget de behövde behandla, som tur var eftersom Amanda höll på att falla i gråt så fort ordet borr uttalades... ;-)

Nu väntar en myskväll i soffan med en plopp och en cola. Tycker jag måste få mysa lite ikväll efter en hyfsat jobbig dag. Lär ju gå med en klump i magen ett tag framöver nu, men det brukar lösa sig till slut i alla fall. :-)

Inga kommentarer: