fredag 8 augusti 2008

Smells good

Planet mot Stockholm gick som planerat imorse kl. 07.30. Väl nere efter att ha hämtat ut hyrbilen bar det av mot HK. Där mötte Jens upp och presenterade mig sen för Mona som verkar vara en superpingla. :-)

Visade mig runt och presenterade mig för gruppen med de nya varuhusens olika ekonomiavdelningar. Fick träffa både Kalmar och Skövdes avdelningar, vilket var toppen, för nu har man ett ansikte tills man ska ner och hjälpa till. Stötte även på Reija vilket var superkul! Hon ska bli fakturachef i Nacka på det nya varuhuset och var där för att få lite info hon med, även om jag inte tror det behövs. ;-)

Vid 14.30 sa jag hej då och körde mot Bromma igen för hemfärd med 16-planet. De hade öppnat en shop efter säkerhetskontrollen där jag hittade en supergod parfym som jag nog slår till på nästa gång jag har vägarna förbi.





Tyvärr så kom man hem till en sjuk, liten tjej. Evilla verkar ha åkt på nåt för febern ligger stadigt runt 39 grader i den lilla kroppen. Som tur är svarar hon i alla fall på alvedon, men om det slutar funka blir det sjukhuset nästa för familjen Udd. Hoppas verkligen vi slipper det. Imorrn har mamma lovat vara barnvakt i alla fall medans vi åker iväg på sammandraget i Amandas fotboll ett par timmar, efter det blir det lugn, ro och vila för lillan. Bara vara hemma och mysa och förhoppningsvis bli bättre för på söndag är det kräftpremiär hos mamma och Kjell. :-)

Inga kommentarer: