söndag 10 augusti 2008

Det blir aldrig som man tänkt det


Besöket på sjukhuset gick bra. Troligtvis är det inte nåt allvarligt, utan febern går troligtvis över av sig själv. Vi fick en ny gräns att rikta in oss på, nämligen en vecka. Det betyder alltså att om febern inte gått över till torsdag så blir det till att åka till farbror doktorn igen. Men håller tummar och tår för att vi ska slippa det.

Kvällen kräftskiva vet jag inte riktigt vad jag ska tro om. Hade bestämt att vi skulle äta och dricka gott, för att sen sova över eller ta en promenad hemåt, men nu verkar det inte bli riktigt så. Detta eftersom att nån eller några ska upp och jobba imorrn och då kan tydligen inte nån annan dricka nåt med alkohol i heller..(?) Vi har ju semester, så för oss spelar det ju inte nån helst roll vilken dag det är och det var ju så vi resonerade när vi valde dag också. Jag fattar inget. Ifall att vi bestämmer att vi ska äta och dricka gott och det sen visar sig att nån i sällskapet inte kan, då är det väl upp till den som inte kan dricka hur den vill göra, inte ska väl det styra hela sällskapet? Och vi vill ju knappast sitta där själva och smutta på en god drink, ett glas vin eller en öl, så man får väl snällt räta in sig i ledet och göra som alla andra. Jag hade verkligen sett fram emot det här jättemycket! En kväll där både jag och Peter kunde njuta i lugn och ro. Men egentligen är jag väl inte förvånad, mest besviken och ledsen, för så här blir det alltid för oss känns det som...

Inga kommentarer: