tisdag 6 januari 2009

Sista julledigheten

Idag tog jag och tjejerna och begav oss till Gångviken för ett besök hos ¨kusinen¨ Linda. Egentligen är jag ju kusin med hennes mamma, men eftersom det bara skiljer ett år mellan mig och Linda, så är det vi som kallat oss kusiner genom åren. Sen heter vi ju båda Linda, så när vi var runt 4 år hittade Linda på mitt smeknamn Bia för att vi inte skulle blandas ihop, vilket i sin tur säkert hade funkat jättebra om jag inte hade tagit efter och börjat kalla henne för Bia också. Så nu ca 26 år senare kallar vi varann fortfarande för Bia bägge två. ;-)
Anledningen till vårt besök är nåt jag verkligen ser fram emot, Linda ska nämligen bli mamma igen! Hon har ju två pojkar sen förut från ett tidigare förhållande, Kevin och Willy där den yngsta är lika gammal som Amanda. Den här gången blir det en dock en tjej och då har ju jag lite kläder och annat jag kan bjussa på. :-)
Tjejerna kände sig hemma på en gång och härjade runt som vanligt medans vi surrade lite. Evilla blev kompis med Jocke, Lindas sambo, så de spelade lite boll innan vi vände hemåt igen efter lite fika.

Här hemma har det varit lugna gatan annars, förutom att jag börjar undra om inte tonåren kom lite tidigt till Amanda? Tror nästan vi hade tredje världskriget här hemma idag när hon inte får som hon vill. ;-)
Och för att verkligen känna att det här är den riktigt sista dagen på helgerna runt jul ska den firas med film, godis och dricka i soffan ikväll. För sen, efter helgen som kommer, ska det nya livet börja. Sommaren 2009, Here I come!
.

1 kommentar:

Anonym sa...

för det första tycker inte jag att du är tjock, självklart kan man ha en sjukdom som gör att man har fel på ämnesomsättningen. men i det här fallet menade jag människor som väger ungefär 350 kilo och det gör inte du. poängen jag ville få fram är att om man går upp ungefär 30 kilo, så tycker man synd om sig själv och istället för att ta tag i det så tröstäter man ännu mer och sedan byggs det på.. hoppas du förstår vad jag menar :)