onsdag 31 december 2008

Rullar på i full fart

Fast man är ledig, så är det fullt upp från morgon till kväll.

I förrgår påbörjades det sista steget i minirenoveringen inne på Amandas rum efter att vi varit på IKEA och köpt nya bokhyllor. Just nu ser det ut som ett bombnedslag där inne, men hoppas och tror att det kommer bli riktigt bra när allt är klart. Kort kommer. Ska ta ett nu mitt i röran och sen ett när allt är klart. :-)
Var även ut en sväng till Kvissle i måndags för att kika på soffa på Schedins. Tyvärr var allt slut för tillfället, men nytt var på väg in i månadsskiftet januari-februari.
Blev även en sväng till Tulpanvägen och ett besök hos Halvarssons när man ändå var i krokarna där vi blev bjudna på gott fika, tusen tack Emma, innan vi begav oss in till stan för ett besök på BL. På vägen hem från stan stannade vi till på ICA Maxi och Beckers en snabbis också, eftersom jag glömt köpa färg till Amandas rum.

Igår bar det av till Birsta för lite nyårsshopping och storhandling på ICA Maxi, men eftersom jag insett att det är fruktansvärt med folk i Birsta i mellandagarna, så släppte jag av Peter och tjejerna på Drakborgen medans jag shoppade loss och trängdes med vagnen alldeles själv. Hyfsat skönt att slippa tänka på vart barnen var kan jag lova! :-)
Efter att ha hämtat upp gänget på Drakborgen efter nästan 3 timmar så åkte vill till Timrå och köpte lite raketer till kvällens äventyr i Bergeforsen.
Nyår ska vi nämligen fira med familjen Jansson-Olsson i Bergeforsen. Tror det blir en toppenkväll! Äta gott och fira med goda vänner. Bättre slut kan man väl inte önska sig? :-)


GOTT NYTT ÅR!




Inga kommentarer: