måndag 8 december 2008

Jag är upptagen!

Gud vad jag blir irriterad på människor som inte förstår att man har fullt upp ibland.
Fick mail om att det var några som ville träffas, men svarade artigt att det är fullt upp nu och att det kommer vara det minst till mitten av januari. Vad får jag för svar då? Jo, att de kan träffa mig en lunch nån dag. Men va tusan... Jag är upptagen säger jag! Och de få dagar jag har tid att ta en längre lunch ska andra saker uträttas, t ex träffa vänner, handla, fixa inför julen och dylikt. Man kanske inte vill andas och leva med jobb och möten dygnet runt, även om det just nu ser ut så i kalendern, utan även få små andningsuppehåll där man bara får vara tillsammans med nära och kära. Sådana man själv bestämmer att man vill umgås med.

Dessutom vet jag att mötet inte är livsviktigt, utan lätt kan vänta till januari. Och det gör mig ännu mer pissed. ;-)

.

Inga kommentarer: