lördag 20 december 2008

Dålig uppdatering

Nu har det varit snålt med inlägg ett tag. Helt enkelt av den simpla anledningen att tiden inte räckt till. Ibland önskar jag att dygnet hade minst 48 timmar, eller att jag inte var en sån tröttis på kvällarna. ;-)
Som tur är så stämplade jag nästan i alla fall ut för julledighet igår. Ledigt hela vägen till den 5:e januari nu, med ett litet undantag för måndag då jag kanske måste jobba om det behövs.
Nu har jag ju en hel del kvar att göra till julafton, men sen blir det bara ledigt. Ska bli så skönt!
I helgen väntar lite shopping, städning och mys med tjejerna. Eventuellt blir det Madagaskar 2 på bio också, men inte helt klart där än.
Sen på måndag väntar den riktiga utmaningen... Shopping i Birsta efter de sista julklapparna. Jag är i stort sett klar, men det finns några hål jag måste fylla. Ska försöka vara där när de öppnar kl. 10, så man kanske är klar i någorlunda tid, men som tur är har ju hela Birsta öppet till 22 på måndag ifall de planerna skulle spricka. ;-)
Var i alla fall på stor demonstration mot nedskärningarna här i Timrå i torsdags. Höll till och med tal på torget i Timrå. Benen skakade, hjärtat slog så jag trodde det skulle hoppa ur bröstet och snoren rann. Tur man hade skrivit ner lite vad man skulle säga!
Efter det gick vi i samlad trupp till kommunhuset där vi lämnade över närmare 8000 namnunderskrifter mot nedskärningarna. Lite drygt hälften av alla i kommunen hade alltså skrivit på! :-) Nu är det bara att vänta och se om det har nån påverkan bara...






Inga kommentarer: