fredag 12 februari 2010

Thank god for the 80-s!

Veckan och dagen har inte alls gått i en glad och lättsam ton. Trött, less och hängig på grund av förkylningen. Stressad på jobbet eftersom jag känner att jag inte alls kan hålla tempot som krävs. Har inte alls kännt mig som den glada Linda jag brukar vara. Tills idag.
Dagen inleddes väl inte på bästa sätt med VAB eftersom Evilla är riktigt förkyld hon med. Körde iväg Olivia på dagis med Snowracern och sen hem till värmen och frukost. Efter frukosten började Evilla pyssla på med sitt och jag satte mig vid datorn. Gick igenom Facebook och bloggar. Kom på att man kan ju faktiskt lyssna på lite musik medans. Spotify är i mina ögon oftast bland det bästa som finns. Speciellt efter dagens upplevelse.
Vet inte hur det kom sig men plötsligt kom jag att tänka på ¨gamla¨ favoritlåtar från mitten av 80-talet och framåt. En efter en hittade de sin väg till min spellista. Lili och Susie, Ankie Bagger, Fredrik, Noice, The Pinks, Anna Book, Style, Twisted Sisters och Aha ekade ut ur mina högtalare och minnen fyllde hela rummet. Jag brukade älska att stå framför spegeln när jag var mellan 6-12 år och mima och dansa till alla låtar. Vi var ett gäng tjejer som gjorde hela nummer som vi uppträdde med på skolan i Sollefteå. Klädde oss i rosa leggings och neonfärgade t-shirts med axelvaddar, gärna med ett brett bälte i midjan och ju högre lugg desto bättre. Ibland tvingade vi nån kille att motvilligt vara med. Det var underbart! Jag njöt varje sekund av uppmärksamheten. Inget i hela världen kunde stoppa oss! Det var vi mot världen! (Eller ja, i alla fall Sollefteå...) Och det var just de här minnena som lyfte mig idag. Jag bara njöt. Och sjöng! Thank god for the 80-s! ♥
.

Inga kommentarer: