torsdag 4 februari 2010

Semesterfundering

Efter förra sommarens medlehavssemester har jag fått mersmak och kikar redan runt på vad sommaren 2010 kan erbjuda. Har lite funderingar på om Turkiet kan vara nåt eller om man ska välja att resa till nån av favoriterna Rhodos eller Kreta.
Samtidigt är jag riktigt sugen på en Sverigesemester. Kolmården, Liseberg, Tylösand, Astrid Lindgrens värld och Öland är ställen som lockar. Först tänkte jag att kostnaden för respektive resa skulle få hjälpa till med beslutet, men efter att ha kontrollerat allt så inser jag att skillnaden mellan utlandsresa och Sverigesemester är obefintlig. Så nu återstår bara frågan, vad vill vi? Jag är nöjd bara jag får sol och bad, men kan man lita på det i sommarsverige?


2 kommentarer:

Peter sa...

Ja, jag hade lämnat Svea bakom mig och åkt till - Marocko! Billigt, exotiskt och spännande, med fin-fina badstränder.

Linda sa...

Lät inte helt fel heller. Måste dock satsa på säkra kort med några av de kräsnaste tjejerna i norr gällande mat. Finns pannkaka, pommes och pizza, då kan vi börja snacka. :-D