onsdag 27 januari 2010

Nygammal bil

Är på jakt efter ny bil. Eller bättre begagnad är nog en bättre beskrivning. Våran mörkblå pärla ska bort för att göra plats åt något nyare och med mindre mil i motorn. Har kikat på Volkswagen. En Passat vore nog inte helt fel, en med Multifuel så vi kan tanka etanol. På nåt sätt har det blivit viktigt för mig. Jag som aldrig sett mig som en miljökämpe, mer miljöbov, sätter drivmedlet högt upp på listan. Lite lustigt tycker jag. Kanske ett tecken på att jag börjar bli vuxen eller mogen?Nog om det. Åter till bilen.
En Volkswagen? Eller kanske en Opel? Eller varför inte en Renault? Jag känner mig helt vilse i djungeln! Och som om det inte vore nog ska en andrabil inhandlas också. Där känns inte kraven lika stora dock. Besiktigad över sommaren, skattad och under 5000:-. Där rök miljötänket helt. Men jag har tyvärr inte alltid råd att vara miljövän. Här får behovet av att snabbt kunna ta sig till och från jobbet för att komma hem till tjejerna när Peter jobbar vara större. Åker jag buss måste tjejerna vara 10, 5 timme på dagis, jämfört med endast 9,5 om jag kan köra bil. Kanske inte låter som mycket, men det blir många timmar kvalitetstid på ett år. :-)
.

Inga kommentarer: